Friday, December 17, 2010

Proton keluarkan model SAGA FL baru..

Pagi tadi aku keluar ngn awek aku yang ak cintai n sayangi iaitu mama aku yg bernama Ermiati Nur. Ktorg nak g LZS coz nak tnye pasal bantuan kewangan zakat selangor tok student IPT. LZS provide peruntukan utk studnt smbg blaja ok. So, korg yg nk apply g la LZS sndiri. Sape xmao duit free kn. hehe.. Sebelum ktorg g LZS kt Bandar Puteri Puchong, mama aku dah call pegawai LZS 2 dulu kt umah. So, xdelah nanti kecewa g cam2 je. Sampai sane je ktorg dsambut ngn staf kt sana. Syokk gile kje kt sana! xde org pon masa ktorg sampai. Xdelah bnyk kje kn. Skali staff 2 ckp permohonan tok thun 2011 xbukak lg. Katenya bulan 1 ni baru bukak. Sedih je aku. Ape2 pun, layanan staff kt sana amat2 tbaek skali. TAHNIAH LZS puchong!!hehe..

After settle urusan apply zakat 2, ktorg pun g la giant. Apalagi masa utk SHOPPING la. Kebetulan Proton de keluarkan model terbaru saga FL(Proton Saga Facelift) aku pun mmg aimed la nak usha car ni ngn bijik mata aku sendiri. Sekali rupenye kt giant 2 ade lah showroom Proton, haa. mmg jodoh aku nk skodeng saga FL ni live ok! aku ngn batak nye masuk la showroom 2. Skali saga FL ade lah! aku pun terus attact la saga ni. Perghhhh. SMART wei model baru saga ni. seyes bebaloi kalo aku sebat 1 ni. Tp, nak wt cmne kn aku still pokai xde duit gaji. Maklumlah student lg. KECEWA gile aku. Aku godek smue side kete ni xtinggal 1pon dr seat, stereng, boot, smue nye la aku sntuh.


Kalo korg nak taw, Saga FL ni dtg dgn 2 jenis iaitu 1.3 Standard dan 1.3 Executive. Kedua2 jenis model ini ade dlm transmisi manual or automatic


Model saga FL ni ade warna Solid White,Granite Gray, Genetic Silver,Tranquility Black,dan 2 warna baru iaitu Cafe Latte n Blue Rock.


Renewal yg paling ketara kt lampu depan n blkg, rims,grill, bumper yg dtg dgn reka bentuk yg baru dan verstyle.


Part kt dashboard lak looking simple jek but ade pertmbahan aksesori yg dbuat such as provided 2 dual airbag, audio button, n USB AUX tok Clarion stereo mp3.


Kalo bahagian luar lak ade cermin sisi dgn isyarat lampu LED, power window kt bahagian blkg n lampu LED blkg.


Tp kalo yg jenis Execuitve lak de special sikit coz ade tambah lampu kabus dibhgian depan, new design keluli
aloi, spoiler blkg n acuan pelindung sisi so nmpk la lg sporty.

Td aku de tgk Berita Utama yg katenye Proton skunk tgh dlm proses nk kluarkn 1 lg model baru tok Proton Persona. Proton Persona 'R' n keluar area thun 2012 kot. Ntah ler, aku xbrapa sure lg pasal news 2. Tgk la pasal Proton Persona 'R' nnt ek.

Kt sini aku sediakan sekali price list saga FL Executive yg salesman bg kt aku td..


Ni je post yg aku nk share ngn korg kali ini. Harap dpt mmbantu korg yg tgh survey model car sebelum nak beli.. smile :)

No comments:

Post a Comment